10.19. 2020

Fren_Ák - Spid_er

rohonczianita-52.jpg


Szombat este részt vehettem fotósként az életem első fotóspróbáján a Nemzeti Táncszínházban. Azóta is a hatása alatt vagyok az ott látott élményeknek. Mindenkinek ajánlani tudom a darabot! Érdemes megnézni!


FrenÁk koncepcióinak sajátja, hogy valamilyen egyedi világot teremtve és abba belehelyezkedve mutatják be az alapvető ember vonásokat, általános érvényű természeti és társadalmi törvényszerűségeket. Az egyedileg választott tematika és az általánosan érvényes mondanivaló társítása maga emeli egyetemessé a kreációkat: minden mindennel összefügg, minden mindenhez kapcsolható és folyamatosan újra-rendeződik (Gilles Deleuze: Fragmantok, Plié-elmélete).

Az evolúció lépcsőfokain törzseket lépve vissza az ízeltlábúak, a pókok egyedi világából inspirálódik az új FrenÁk-koncepcióban megvalósuló koreográfiai munka. A saját fajtáját felfaló, saját testéből építkező, ragadozó életmódot folytató, túlélésre és szaporodásra predesztinált állatfaj egyszerre lehet tükre és szöges ellentéte a modern civilizációban létező embernek. Hogyan veszhet el a primitívebb életformák természetébe kódolt egyensúly és nemesség elve, hogyan lehetséges, hogy egy ízeltlábú lény képességeinek korlátozottságában is teljesebb életet élhet, mint az ember?

Az előadás rámutat, hogy az emberiség maga kreálja és tartja fent azt a globális, láthatatlan, virtuális hálórendszert, mely úgy uralkodik el rajta, hogy már akarattal sem tud szabadulni belőle. A rendszer válik uralkodóvá az alkotó felett.

A különleges, kifejezetten a Nemzeti Táncszínház színháztermébe álmodott, egyszerű, mégis grandiózus szcenográfia új értelmezési lehetőséget ad a térnek: a kifejezési formák erősen a belső tartalomból építkeznek, melynek szerves részévé válik a színpadot a nézőtérrel összekötő díszlet. A globális törvények alól senki sem mentesülhet – néző és táncos, megfigyelő és előadó egyazon rendszer részévé válik, mely bekebelez mindenkit.

A Spid_er következetes lépcső abban a tudatos építkezésben, ahol FrenÁk koncepciója mentén fiatal alkotók – ezúttal táncművészek és akrobaták – hozhatják létre rövid, fragmentszerű alkotásaikat egy rendszeren belül, amik organikusan szerveződnek egymásból-egymásba egy egységes előadássá.

 

Koncepció: Fren_Ák

Fragmant koreográfiák alkotói és előadó-művészei:

Táncművészek: Anibal dos Santos, Eoin Mac Donncha, Esterházy Fanni, Jurák Bettina, Keresztes Patrik, Maurer Milán, Vasas Erika

Akrobaták: Buda Balázs, Zsíros László

Akrobatikai térkoreográfia: Keresztes Patrik

Szcenográfiai alkotó: Zoltai György

Filozófiai konzultáns: dr. Horváth Nóra

Tape koncepció: Igaz Bálint, Copek Péter

Fény: Pető József

Hang: Fekete Mátyás

Zenei alkotó, szerkesztő: Halász Gábor

Jelmez: WOLFORD

Támogatók: EMMI, NKA

A Radi-cool Társulás, a Frenák Intézet és a Kortárs Táncért és Jelelő Színházért Alapítvány közös produkciója






rohonczianita-65.jpgrohonczianita.jpgrohonczianita-28.jpgrohonczianita-45.jpgrohonczianita-29.jpgrohonczianita-97.jpgrohonczianita-46.jpgrohonczianita-17.jpgrohonczianita-77.jpgrohonczianita-86.jpgrohonczianita-59.jpgrohonczianita-31.jpgrohonczianita-74.jpgrohonczianita-28.jpgrohonczianita-91.jpgrohonczianita-95.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://festyinstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr7716245852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása