08.17. 2020

MSI Gamer laptop nem csak játékra

f2s.jpg



9s.jpg8s.jpgf1s.jpg1s.jpg7s.jpg10s.jpg2s.jpg5s.jpg4s.jpg3s.jpg


A koronavírus alatt számos dolgot kellett újraterveznem az életemben. Sok mindenen mentem keresztül az elmúlt hónapokban. Itthon ülve hiányzott a kreativitás az életemből, így elkezdtem a filmezéssel mélyebben foglalkozni. Hamar kiderült számomra, hogy a jó minőségű anyagok elkészítéséhez professzionális eszközökre lesz szükségem, így elhatároztam magam, hogy utánajárok a dolgoknak és kicsit fejlesztem az eszközparkomat. Miután felvettem az első 4k-s filmanyagot egy 5 perces videokliphez, (ami közel 1TB nyersanyagot jelentett), gyorsan eljutottam odáig, hogy az eddig szeretett macbook air-em nem tud megbírkózni a videó utómunkálataival. Az élet hozta magával a megoldást. Egyik ismerősöm felajánlotta, hogy kölcsön adja az MSI gamer laptopját,(GS65 Stealth 9SF) hogy kipróbáljam videóvágásra, mert nagyon erős gép és valójában Ő is kíváncsi rá, hogy meg lehet -e vágni egy laptopon egy ilyen méretű nyersanyagot. Elfogadtam a felajánlást és gyorsan utánajártam, hogy miként tudom használni ezt a gépet a munka során. Sokan ajánlották, hogy videóvágáshoz asztali gépet kell építeni, ezért nagyon kíváncsi voltam, hogy ez tényleg így van-e. Tekintettel arra, hogy hatalmas méretű file-ok mozgatásáról beszélünk szükségem volt egy külső ssd-re, amin dolgoztam a vágás során. Erre a célra Egy ADATA 1TB-os ssd-t használtam, ami hibátlanul működött leszámítva annyit, hogy nagyon melegedett. Amikor átmásoltam a filokat a kis eszközre, ki akartam húzni a gépből és olyan meleg volt, hogy szinte megégette a kezemet. Ettől függetlenül nagyon gyors eszköz és teljes mértékben megbízható volt a munka alatt. A laptop végig zökkenőmentesen üzemelt. Rengeteg videót kellett átnézni, megeffektezni, ami nagyon sok számolási feladattal jár. Kicsit féltem tőle, de nem éreztem, hogy problémája lenne a 4K video vágásával. A fényelést is korrektül bírta. A laptop kijelzője nagyon szép képet ad, nagyon gyors a képfrissítése is. Ez a film utómunkánál jól jött, de a fényelésnél sajnos nem lehetett a monitorra hagyatkozni, mert nagyon sokat javít a képminőségen, ami egy ilyen munkafolyamatnál nem szerencsés. Ehhez kellett egy külső monitort választanom, amit majd a következő bejegyzésben fogok bemutatni nektek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://festyinstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr9816167182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása